Etiketter

onsdag 31 augusti 2011

Jag heter Johannes och är 13 år och mitt största intresse är musik. När jag var sju år så började jag att spela piano med mycket inspiration  från morfar. I början så spelade jag klassisk och jazz musik men tyckte samtidigt att rock var väldigt häftigt särskilt de kraftfulla refrängerna. När jag hade spelat i ett år så försökte jag att komma in på kulturskolan och ta lektioner där detta misslyckades dock i och med den super långa kön därför bestämde jag mig för att lära mig på egen hand men efter ett tag så ändrade jag mig. Efter cirka ett år så bestämde jag mig att jag skulle börja ta lektioner på rockskolan. Första terminen så fortsatte jag att spela mycket klassisk musik men det detta ändrade sig i och med att jag började gilla band som led zepelin, kiss och beatles. Så från och med min andra termin på rockskolan började jag att spela rockmusik. Efter ett år av rockande så började självklart att bli intresserad utav elgitarr. Så på annandag jul 2009 så fick jag en elgitarr. Jag var väldigt inställd på att lära mig snabbt därför så övade jag från och med att jag kom hem från ystad där jag hade köpt min gitarr tre timmar om dan. Detta resulterade i att jag den sommaren fick dels spela i mitt första band och få mitt första gigg. Det var nämligen så att rockskolan där jag tar lektioner skulle hålla i en rockvecka det vill säga en vecka där de sätter ihop några band som skulle repa med varandra i en vecka och sedan spela ett gigg i musikaffären intomusic. Detta resulterade i att jag träffade min nuvarande trummis som jag har spelat med i över två år nu. Detta var lite utav det jag upplevt under mina år slut.

2 kommentarer:

  1. Du skriver väldigt engagerat om musik och glömmer bort att t ex berätta om familj och vänner. Jag råkar dessutom veta att du håller på med simhopp också.

    Glöm inte styckeindelningar, t ex när du börjar berätta om Rockskolan.

    Några saker att rätta;
    ...häftigt, särskilt...
    ...Kulturskolan och ta lektioner där. Detta....
    ...superlånga...
    ...så bestämde jag mig för att...
    ...Led Zeppelin, Kiss och Beatles.
    ...så började jag...
    ...Ystad...
    ...Intomusic...

    Glöm inte stor bokstav på namn!

    SvaraRadera