Etiketter

måndag 23 januari 2012

Diskussions frågor

Jag tycker att min bok är en ungdomsbok för att den är betecknad med hcg, för att den tillhör genren fantasi som är väldigt populär bland ungdomar och för att det händer saker hela tiden det vill säga att den är skriven med högt tempo.
En bra bok ska vara intressant, ha ett högt tempo dvs vara spännande, ha häftiga miljöer och intressanta karaktärer. Jag tycker att min bok, Arvtagaren har allt det här för att även fast den är drygt 900 s lång så blir den aldrig seg. Det är hela tiden någonting som händer och det tycker jag personligen mycket om, miljöerna är också väldigt häftiga och karaktärerna är både intressanta och mystiska. 
Jag tycker att författaren Paolini lyckas med att ge läsaren en bra bild av miljön vilket kanske beror på att det är en serie dvs att man har haft lång tid på sig att identifiera miljön.   Orden är inte särskilt svåra och man kan utan problem läsa boken. 
Min bok följer dramatiks kurven eller vad man nu ska kalla det för utom i början den börjar nämligen mitt i en strid. Striden håller på ett tag och sedan så går kurvan neråt. Jag personligen gillar när författare börjar mitt i en spännande historia. 

1 kommentar:

  1. Du gör personliga och utförliga reflektioner.
    Kommentera den dramaturgiska kurvan mer och ge exempel på t ex hur konflikten trappas upp.

    Dra även slutsatser där du gör jämförelser med andra böcker du läst.

    obs!
    Diskussionsfrågor- ett ord

    SvaraRadera