Etiketter

onsdag 10 oktober 2012

Utvärdering kondition.

Jag satte ett ganska högt mål och det var att jag skulle kunna springa Gunnesbo rundan på 10 min. Jag lyckades springa den på 13 min och 5 sek vilket också är en bra tid fast jag märkte inte att jag utvecklades så här jätte tydligt. Kunde nämligen springa rundan på 13 min i början också. Jag tror dock att min kondition har utvecklats lite även fast jag inte nådde mitt mål.

Jag hade inga speciella metoder för att utveckla min kondition utan jag bara sprang rundan så ofta jag kunde i skolan. Sporten jag går på, simhopp tränar man inte särskilt mycket kondition utan mest styrka så jag hade behövt springa hemma för att lyckas nå mitt mål vilket jag har väldigt svårt att hitta tid för.


Jag skrev inte jätte många tränings dagböcker. Jag brukar dock alltid ha rätt så bra koll på hur effektivt jag hoppar. För att kunna göra träningsdagboken så att den hjälper min träning så effektivt som möjligt hade jag nog behövt skriva ner rätt så exakt vilka och hur många utav varje hopp jag gör på en träning.

Jag har upplevt detta arbetsområdet som ganska bra för min egen träning. Kondition är inget jag tränar särskilt i min sport därför har detta arbetet varit mycket bra för mig. Vad gäller orienteringen så gick det inte jätte bra. Jag kutade nästan hela tiden men i och med att varken jag eller Alex var särskilt bra på att läsa kartor så tog rundan mycket längre tid än vad den egentligen hade behövt.

P: Det som har varit bra med detta arbets området har varit att jag har fått träna mycket kondition. Det har även varit väldigt roligt.




M: Jag hade nog velat köra lite jobbigare kondition på själva idrotts lektionerna, hoppa mer hopprep, mer intervall träning osv.



I: Jag trodde inte från början att jag kunde springa rundan på cirka 13min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar