Etiketter

onsdag 26 september 2012

Idrotts träningsdagbok.

jag började mitt pass med 30 mins uppvärmning. Vi började den med att göra svikthopp/stuttshopp i syfte av att få i gång vår puls och träna vår spänts. Efter vi hade gjort en rad olika svikthopp gick vi ner för att hoppa torrsvikt med andra ord en svikt på land som man hoppar ut till en tjocke matta från. Där gjorde vi ett antal övningar var syftet var att öka vår svikt tajming. Vi tränade sedan olika sträkningar. Efter det var uppvärmningen över och vi skulle hoppa i vattnet. Jag började mitt pass med hoppa in mig lite genom att göra vålter från olika håll på kanten. Jag fick sedan instruktion att göra någonting som kallas hoppsats. 

Jag höll ett bra tempo hela passet fast jag var väldigt trött, vet dock inte varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar