Etiketter

onsdag 5 september 2012

Utvärdering på gunnesbo rundan

Jag hade fått i uppgift att jogga/springa ett varv runt gunnesbo på snabbaste möjliga vis. Jag skulle även ta tiden medan jag sprang. Jag fick tiden 13:15,2 vilket jag var väldigt nöjd med fast jag tror att jag hade kunnat få en ytterligare bättre tid jag sprang nämligen i ett par konversskor vilket gjorde utmaningen jobbigare än vad den egentligen hade behövt så om jag hade sprungit i ett par gymnastik skor tror jag att jag att jag hade kunnat få en bättre tid. Under rundans gång så började jag att jogga i ett rätt så högt tempo vilket gjorde att jag rätt så snabbt fick håll fast jag fortsatte ändå att jogga i sneppet långsammare tempo så att jag skulle orka hela rundan. Jag tänkte medan jag sprang när jag skulle börja dra på ett ännu högre tempo. Sista biten sprang jag i maxtempo orkade dock inte riktigt det tempo hela vägen utan saktade ner sista biten lite grann. Anledningen att jag fick en så bra tid kan bero på att jag har börjat träna regelbundet igen men också att jag åt väldigt mycket till lunch den dagen kan dock inte svara på vilket. 

1 kommentar:

  1. Nej, converse är väl inte de bästa skorna att jogga i...
    Jättebra tid ändå, Johannes. Vad tänker du dig för mål i slutet av perioden och hur tänker du arbeta för att nå det?
    Jag tror också att din återupptagna träning har stor betydelse för att du orkar mer. Kul att du börjat igen, är det simhopp igen eller någon annan sport?
    Glöm inte att skriva träningsdagbok! /ylva

    SvaraRadera