Etiketter

måndag 26 september 2011

Miljögranskare Sovay

Jag tycker att boken har en spännande och bra beskriven miljö. Man fattar att det utspelar sig på 1700hundra talet i och med att de dels rider på hästar när de ska transportera sig, att de använder sig utav skjutvapen t.e.x en pistol eller ett gevär, språket de använder när de pratar t.e.x hängiven och att de sover över på ett värdehus. Man fattar även att de befinner sig i England. Jag syftar på att karaktärerna har engelska namn och att de pratar om London ibland. Jag tycker dock att ibland så kan författaren beskriva lite väl mycket t.e.x när advokatens kontor beskrivs så beskrivs alla papper och böcker och det blir lite tråkigt.

Jag tycker att miljöerna är intressanta för att de är verklighetstrogna även ibland lite kola. Jag syftar på det här universitetet som Hugh går på. Det är väldigt stort och i min fantasi så ser det lite ut som en borg.

1 kommentar:

  1. Bra innehåll och flyt i språket.!

    Kontrollera så du inte missar sätta ut punkt och stor bokstav.
    ...miljö. Man fattar.....
    ...England. Jag syftar.....
    ...kola. Jag syftar....
    ....går. på. Det är....

    Rätta även:
    ...1700-talet....värdshus.

    SvaraRadera