Etiketter

onsdag 18 september 2013

Utvärdering idrotts uppgift v 38


  1. Vi har arbetat med att röra sig allsidigt i olika fysiska sammanhang genom att spela olika bollspel t.e.x som fotboll och beach handboll. Använda olika redskap som plint, trapets och matta i syfte av att träna upp våra akrobatiska förmågor där vi bland annat har gjort övningar som, skutt över plint, kullerbyttor och julningar. Vi har även använt vikter olika övningar för att bygga upp muskler. Vi har också tränat på olika danser i syfte av att lära oss mer om vår kultur och träna upp vår motorik.
  1. Vi har inte jobbat så mycket med att ta ställning inom olika frågor som rör Idrott. Vi har även inte jobbat så mycket på hur man påverkar sin hälsa genom livet. Möjligtvis när vi tränat styrka genom att prata lite om hur man ska bygga styrka så att man dels inte skadar sig men också hur man bygger en bra grund för resten av livet. 

3. Jag behöver utveckla min orienterings förmåga när det gäller att läsa kartor. Tidigare har jag kunnat springa väldigt mycket men har slöats ner på grund av att jag dels inte är bra på att läsa kartor men också för att jag haft personer som partner som inte nödvändigtvis haft jätte bra kondition. Jag behöver även utveckla min förmåga att dansa. Tidigare har jag inte heller tagit dem lektionerna lika seriöst som jag borde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar